Schimbare


Eu ma schimb, tu te schimbi, el/ea se schimba, noi ne schimbam, voi va schimbati, ei/ele se schimba.

De ce? Pentru ca Pamantul se invarte, pentru ca Soarele rasare, pentru ca secunda care a trecut nu e la fel ca secunda prezenta, pentru ca un cuvant nou citit iti imbogateste vocabularul, pentru ca metabolismul nu sta pe loc, pentru ca...

Ma schimb, cresc, ma maturizez. Imi schimb gandirea, scopurile, atitudinea. Imi schimb infatisarea, hainele, freza, tonul vocii. Imi schimb preferintele culinare, de petrecere a timpului liber, muzicale. Imi schimb anturajul, opiniile, intentiile. Imi schimb tinta afectiunii, visele, ticurile verbale.

Si pe cat schimb si ma schimb, pe atat raman de neschimbat.

Da, e un proces de evolutie, spun eu, in sensul rafinarii preferintelor, concretizarii idealurilor, intaririi caracterului si dezvoltarii relatiilor.

Si cu toate aceste schimbari anumite lucruri raman neschimbate. Anumite lucruri raman parca puncte de referinta. Un sentiment, o idee, un ideal, o privire, o vorba, un prieten, lucruri care imi dau posibilitatea evaluarii schimbarilor. Daca schimbarea aduce un plus referintei, o mentin, daca nu, ma plictisesc de ea si trece.

In fine, schimbarea nu poate fi generala, pentru ca nu sufar de sindromul personalitatii multiple sa trec subit de la o viata la alta. (sau cine stie, poate nu mi-am dat eu seama)

Oricum, de cand ma stiu dorm pe burta si urasc sa ma trezesc dimineata devreme, am destula rabdare cat sa innebunesc o piatra, sunt perfectionist, ambitios si critic, beau pepsi si nu cola, ador porumbul fiert si prefer puiul oricarui alt tip de carne, am delimitarea mea intre bine si rau.

In rest? Ma schimb. Tu te schimbi? Pentru ca noi ne schimbam.

3 comments:

Anonymous said...

Si eu m-am schimbat destul de mult,si prietenia noastra a suferit multe schimbari,dar tot mai avem lucruri in comun,nu-i asa?
E adevarat ca unele chestii raman asa de cand ne stim,dar eu mi-am schimbat de mai multe ori pozitia la dormit...deci,nu-ti dau dreptate in totalitate.Bine,poate esti tu exceptia si nu-ti vei schimba niciodata unele obiceiuri.Ce pretentii pot avea si eu? hahaha
Mai vorbim peste cativa ani dupa ce te insori.Sa vezi ce te schimba casnicia. :-P

Anonymous said...

se pare ca am scris ceva ce ti-a starnit un pic interesul, sau poate doar te-ai gandit... hai sa scriu si eu ceva sa nu mai planga pe capul meu.
de schimbat ne-am schimbat, iar de avut, ma gandesc ca avem ceva in comun, ca au trecut prea multe peste noi sa fi fost doar apa de ploaie.
oricum ce am scris mai sus sunt chestiile pe care le-am observat cat de cat constante pana acum. si nu stiu cu ce o sa ma schimbe casnicia. compromisuri vor fi, normal, dar la cat sunt de incapatanat sunt curios cine pe cine va schimba mai tare.

Anonymous said...

si ideea, poate nu am fost clar... e ca de schimbat ne schimbam, e si normal, dar nu in totalitate. sunt lucruri care ne definesc sau cu care ne-am prea obisnuit ce raman, totusi, constante.

Post a Comment