Dependenta de concurenta


Concurenta/competitia e o stare de fapt ce ne inspira sa fim mai buni. Ar fi o naivitate sa credem ca doar firmele se afla in competitie pentru produse mai bune, cota de piata si implicit castiguri mai mare. Oamenii sunt zi de zi intr-o concurenta continua, instinctiva chiar, pe care multa lume poate nici nu o constientizeaza.

Ea apare de multe ori din situatiile cele mai simple si banale cum ar fi un loc in tramvai dimineata, cele mai frumoase fructe din piata, cea mai tare masina din parcare si ajung la lucruri complexe cum sunt concurenta pentru afectiune, pentru o slujba, sau pentru alte moduri de implinire personala.

Totusi, aceasta inclinatie de a fi cel mai bun, nu e istovitoare? Nu e o risipa de energie si forta? Pai daca iei lucrurile pe rand, si stii asupra ce vrei sa te concentrezi, nu cred ca e. Ca doar nu s-a nascut nimeni pe lumea asta care sa le faca bine pe toate.

Eu recunosc, sunt dependent de concurenta. A fost asa din frageda pruncie, pe cand concuram in toate cu 'varu-meu geaman'. Apoi in clasele primare si in gimnaziu mereu am avut pe cineva cu care sa imi masor fortele. In liceu a fost o chestie ciudata: chiar situatia de care vorbeam mai sus... am incercat sa fiu bun la toate. Mi-a iesit intr-o masura mai mare sau mai mica, dar parca nu am fost multumit. In facultate, doar in anii terminali am scos medii infernal de mari (si n-am fost sef de promotie ca nu mi-am propus de la inceput). Si totusi cu ce scop?

Ce rost a avut atata stres? Pai a avut. Pentru ca au fost momentele in care am simtit ca scot capul din multime. Ca ma diferentiez de restul. Ca reusesc sa fac mai mult decat cei din jur. Si lucrurile acestea chiar daca necesita sacrificii, satisfactia e intotdeauna pe masura.

Sunt mai mult decat bucuros sa accept o provocare, sa imi testez limitele si sa dovedesc ca intotdeauna este loc de mai bine si de mai mult. Nu am reusit niciodata sa accept cu inima impacata locul doi, sa mi se spuna ca nu pot face ceva, sau sa stiu ca vreau ceva si nu-l pot avea. E ambitie? Inconstienta? Prea mult rasfat?

Sunt berbec, sunt incapatanat. Dar un pic de concurenta e al naibii de buna.

Cred ca am dezvoltat destul de mult subiectul incat ceilalti dependenti sa imi dea dreptate iar cei ce raman rece la ce am scris sa nu mai fi ajuns pana la acest punct.

0 comments:

Post a Comment