Publicitate 'la limita'

Am observat acest tip de publicitate la televiziunea americana, si mi s-a parut suficient de onesta pentru a ma convinge, cel putin, sa simpatizez producatorii respectivi.
E vorba de asa numitele reclame comparative, in care un anume producator spune efectiv "cumparati produsele noastre, pentru ca sunt mai bune decat ale lui X, Y, Z", numindu-si pe bune competitorii.
Iata si cateva exemple dintre concurentii de top: Pepsi contra Cola, Mac vs PC, BMW vs Audi, si nu in ultimul rand Audi vs Alfa Romeo/Mercedes/BMW.






In opinia mea, este reflectarea libertatii de exprimare, intrucat, chiar daca se sustine superioritatea unui produs fata de celalalt, argumentele prezentate sunt viabile, adevarate si nu induc consumatorul in eroare. Normal, ca s-a intamplat si la noi la un moment dat intre Altex si Flanco, daca mai tineti minte reclamele in care copii spargeau tastatura cu ciocanul, pentru ca asa vazusera la tv. Dar evident, ca CNA a interzis imediat aceasta forma de comunicare.
Totusi, ele sunt simpatice, comice chiar, si se adreseaza unui public satul de subtilitati si cliseuri, un public rafinat, cunoscator, si darama orice tipare stabilite in audiovizual.

1 comments:

Anonymous said...

Pe YouTube sunt nenumarate alte exemple simpatice. Chiar pe tema Mac vs PC, si Pepsi vs Cola sunt o gramada...

Post a Comment