Sapanta, 10.06.2007

Scrie ca si cum n-ai scrie... bun sfat.
Acum doua luni nu aveam blog, asa ca nu puteam sa va impartasesc impresiile de la Sapanta, asa ca uitandu-ma peste poze incerc sa imi regasesc cuvintele de atunci.
Inainte de toate, vreau sa subliniez, ca oricat ar fi de vesel cimitirul, este la urma urmei un cimitir. Oricat ar fi de primitoare multimea de culori a locului, se pastreaza o atmosfera greoaie, un respect clar cuvenit celor plecati din lume.

Si pe buna dreptate, deoarece, parcurgand de la intrare si pana la ultimul rand de cruci, asa, pe sarite, povestile de viata ale oamenilor, am intalnit familii destramate, tragedii sau decese naturale, dar si caracterizari. Si asta zic eu, ma face sa spun ca am simtit mai mult decat as face-o intr-un cimitir obisnuit.

Faptul ca am ajuns sa cunosc omul din cele citite de pe cruce, sa aflu ca a lasat in urma copii mici, sau dimpotriva, ca i-au murit copiii inainte de sfarsitul vietii, ca acest lucru s-a intamplat la munca, intr-un accident sau in mod voit, mi-a mai pus inca un pic mintea la contributie. Un pic mai mult poate.


E drept, depinde si de fiecare om ce anume il impresioneaza, ce il atinge, ce il pune pe ganduri. Desi m-a pus pe ganduri, nu am sa sustin ca m-a marcat semnificativ, dar pot sa afirm, ca va ramane vie amintirea unui loc atat de mort.

Cu toate cele spuse mai sus, cimitirul vesel e o celebrarea a vietii, mai intai de toate.Vieti intregi cu bune si rele, cu copii si cu nepoti traiesc mai departe prin cititorul care se minuneaza de iscusinta mesterului popular care gaseste o raza de lumina intr-un moment trist, care reuseste sa faca haz de necaz, si sa scoata ritm si rima din orice experienta. Astfel, ajungi sa redescoperi, in caz ca ai uitat, viata la tara prin limbaj, personaje si intamplari specifice mediului, care pe cat sunt de pitoresti, pe atat sunt de impresionante.

Merita mers, merita vazut, spre exemplu...
"Cat am trait pa pamant/ Turda Toader m-am numit/ In viata ce o am avut/ multa palinca am baut/ Si sotie' m-o certat / Ca am venit acasa bat/ Si io nu am ascultat/ Zilele mi s-o scurtat./ Ma, Ion, fecioru meu/ Nu uita ce iti spun eu..." restul il gasiti la Sapanta!

0 comments:

Post a Comment