Vorbe-n vant


De doua zile incerc sa incropesc un mic articol-interviu pe blogul corporatist, nu de alta, dar trebuie sa ma extind un pic, sa mai creasca audienta. Dar nu asta e ideea. Ideea e ca una din intrebarile, ce sper ca vor fi constante pana prezentam toata echipa, este ceva de genul "ce tic verbal ai?"

Se pare insa ca Cristi vrea sa ma convinga, ca macar din punctul acesta de vedere, este perfect... acuma ce sa zic eu? El stie mai bine!

Totusi, din proprie experienta, stiu ca foarte usor se intampla sa imi intre in vocabular o expresie simpatica, enervanta, ciudata sau inteligenta, de care cu greu mai scap. Sau in cel mai rau caz, cu greu o inlocuiesc. E ca povestea cu melodia ce o ai in cap si nu mai stii cum sa nu o mai derulezi involuntar.

Poate chiar nu e formulat bine 'tic verbal'. Poate 'expresie des utilizata', ca sa nu fie conotatii negative sau sa existe implicit un caracter involuntar.

Asadar, momentan, imi place sa imi stresez prietenii cu intrebarea ''Ce spui tu?'' zisa pe un ton destul de sudist. Nu demult foloseam in cantitati industriale expresia ''sincer sa fiu...'' pana mi-am dat seama ca uzura o face sa-si piarda sensul. Ce-a mai fost... a... raspunsuri evazive de genul ''pai, nu in mod deosebit'' cand de fapt era da. Alte expresii ce au avut o frecventa iesita din comun la un moment dat: ''anu' asta!", ''ai baut petrol?'', 'na, bine!", "sa mor io", "la toti n-i greu" si multe altele de genul.

Pana la urma nu e neaparat vorba de un tic verbal, in unele cazuri, dar oricum repetitia exhaustiva implica totusi un caracter negativ.

Chiar si sub protectia anonimatului, as vrea sa vad ce expresii mai debiteaza lumea.

1 comments:

Anonymous said...

da, normal ca am ajuns eu sa imi raspund la minunatele mele intrebari, dar nu stiu cand vor aparea pe blogul utopium. oricum ideea e casi pe utopium-advertising.blogspot.com mai apar.

Post a Comment