Cred ca unii oameni au inteles un picut gresit termenul de diferentiere. Pentru clarificare, imi expun si eu un pic punctuletul. De vedere.

A te diferentia nu inseamna sa faci stanga cand toata lumea o ia la dreapta, sa te imbraci in roz cand lumea e in negru sau sa urli cand lumea tace. A fi Gica Contra nu e un lucru care sa te scoata in evidenta, si tu sa ai ceva de castigat din asta. Ca te tine minte lumea, de acord, ca te tine minte de rau... asta e partea dureroasa.

Poate ca lumea o ia la dreapta pentru ca in stanga e fie un perete de beton care nu permite trecerea, fie o prapastie semnalizata care "prapasteste" acolo ca sa-si afle in treaba.

Poate ca nu e o chestie de moda, de fite, de trend sa te imbraci in negru. E posibil sa fie chiar o inmormantare, iar in acest caz chiar nu e de dorit sa fii elementul central.

Iar pentru ca lumea tace... hai sa fim seriosi, nu tot timpul trebuie sa auzim gura cuiva. Mai sunt si momente in care pur si simplu se impune linistea... pericol de avalansa, animale fioroase in padure sau politia la usa dupa o petrecere de pomina...

Insa, dupa cum ziceam cu alta ocazie, doar pentru ca majoritatea merge intr-o directie, nu inseamna ca e si directia potrivita.

Oricum, ideea era de impotrivire la practicile general acceptate, fie ele kitch-uri sau elemente de bun gust, pur si simplu tampite sau de-a dreptul sclipitoare, interesante sau total respingatoare.

Caz concret... minunata zi de 14 februarie. Nu sunt un fan Valentine's Day, nu tin sa apar acest kitch de import dar... Sa consideri toate persoanele, care gasesc in aceasta zi un prilej in plus sa spuna 'te iubesc', indivizi fara personalitate, aspiratoare de orice e la moda si comercial... e un pic deplasat.

Ar fi cu ceva mai bine ca in semn de protest antiglobalizare sa ne luam la palme in loc sa impartim pupici? Sa ne declaram ura si sa ne scoatem ochii doar ca sa evidentiem ca e o sarbatoare de rahat? Pentru ca asta e...

Dar oricat ar fi de dificil, poti sa ignori practici de genul acesta, fara sa iti incalci principiile alaturandu-te turmei, lasand totodata pe cei dispusi sa faca parte din multime sa o faca impacati. Acuma na, ziceam si eu asa, sa ma aflu in treaba. Dar cine sunt eu sa am dreptate?

3 comments:

Anonymous said...

First of all, nu-mi place sa raman dator si, cu o oarecare intarziere, pentru care imi cer scuze, te-am "aruncat" in blogrollu' meu. Who knows? Si b), asocierea lui saracu' Valentin- provocator de discutii anuale pro si contra-cu inmormantarea (vezi titlul) e o chestie care iti loveste retina. Pe mine m-a amuzat, da' eu is din ala caruia ii plac umorul negru inchis, chestiile acide si bancurile sadice:)

Anonymous said...

Dar e voie sa te enerveze sarbatoarea asta fara sa-ti treaca prin cap ca asta te si diferentiaza de multime? Vezi tu, in cazul asta, diferentierea nu e relevanta. In definitiv, cui ii pasa ce faci tu de Valentine's?

PS. Ai planuri de Thanksgiving?

Anonymous said...

de Thanksgiving inca nu, mi-am luat niste pui de curca, poate fac un business.
dar incep sa ma gandesc serios la costumul de Halloween. competitia e intotdeauna acerba, iar relevanta in diferentiere va fi singura care va da plusul de valoare.

Post a Comment