Egoist?... oare?!?

Situatie: am 14 ani... cam clasa a 7-a. Sunt inainte de ora de matematica, sa zicem. Am la mine ce imi trebuie caiet, pix, creion etc...

Vine un coleg, care nu e napastuit de soarta, nu e prost, pur si simplu indolent si imi cere pix, foi etc pentru ca pur si simplu nu a avut chef sa isi puna. Nu e prima data cand nu are, nu va fi nici ultima oara.

Nu se intampla sa i se termine pasta in pix si sa ceara altul, nu i s-au terminat foile si mai are de scris, nu i s-a rupt liniarul si trebuie sa linieze, pur si simplu nici nu s-a gandit la lucruri din acestea efemere.

Daca am tot ce-mi cere si nu ii dau, sunt egoist?

Adica, cu ce sunt eu mai fraier sau el mai destept, de ar trebui sa ii dau si lui? Ok, daca ar fi in situatia sa nu aiba de unde, nici o problema. Dar asa...

Da, toti mai uitam cate ceva, apar situatii in care anumite lucruri chiar nu sunt importante, si sunt de inteles, doar nu sunt absurd. Dar nu pot sa fiu darnic cu o persoana ce da dovada de vadita indiferenta, sau care chiar are obiceiul de a parazita de pe urma altora.

Hai, totusi, daca exista pretentii, sa ne intalnim la jumatatea drumului. Nu astept mult in schimb, doar sa nu fiu luat de fraier. Ca din punctul acesta de vedere sunt egoist, sa ma ierte Cel de sus, dar am nevoie de argumente serioase ca sa imi schimb comportamentul.

Acum chiar pe sfarsit stau si ma gandesc: poate faptul ca nu prea imi place sa ma bazez pe cei din jur, ma face sa astept acelasi comportament din partea celorlalti?

1 comments:

Anonymous said...

Aprofundeaza...nu iti place sa te bazezi pe cei din jurul tau deoarece...de ce? Motive posibile sunt cam un kilogram, alege-le tu pe ale tale. Iar persoane de genul celor descrise de tine am intalnit cu totii. Atitudinea luata a diferit de la persoana la persoana, imi e greu sa generalizez.

Post a Comment