Pulbere de stele

Stardust. Un film ce merita vazut. Asta e concluzia. Nu ma credeti pe cuvant, mergeti si convinge-ti-va singuri.

Ok, poate nu prezinta realitatea tragica a poporului roman in era comunista, sau o dragoste imposibila traita printre transeele Primului Razboi Mondial, nici macar nu spune povestea unei catastrofe care sa fi luat vietile a mii de oameni, dar spune o poveste la care multa lume nu s-ar fi gandit.

Adica, firul povestii e simplu, usor de inteles, fara poveste in poveste si planuri diferite ale actiunii, dar modul in care e prezentat, atentia la detaliu, efectele speciale, si umorul ce echilibreaza orice situatie ma fac sa cred ca il voi putea revedea oricand a doua sau a treia oara fara sa ma plictisesc. (lucru destul de rar, tin sa mentionez)

Pot sa spun ca e echivalentul modern al unui basm de Petre Ispirescu, sau chiar al Fratilor Grimm. O poveste originala cu ingrediente clasice precum printi, regi, taramuri fanteziste, vrajitoare malefice ori animale fermecate, dar si pirati fantastici, stafii simpatice, tehnologii bizare sau ipoteze fictive.Totul insa se impleteste cursiv si coerent intr-un taram suficient de ireal ca sa dea atmosfera de basm, dar indeajuns de bine localizat cat sa ii dea o nota credibila.

Nici nu am simtit cum au trecut cele doua ore in sala de cinema. Am urmarit si am dat crezare intamplarilor derulate, cu mintea unui copil, si am savurat din plin ritmul alert al actiunii.

Nu am nici o remuscare de pe urma faptului ca mi-a placut un film atat de comercial. De ce nu, la urma urmei? Poate va deveni un clasic precum 'Casablanca', 'La vita e bella' sau mai recentul 'Titanic', care toate la vremea lor au fost destul de comerciale.

Iar daca va lua vreun Oscar sau nu... Nu ma pronunt, cert e ca Robert de Niro face un rol excelent, Michelle Pfeiffer oscileaza puternic intre Cosanzeana si Muma Padurii, iar Claire Danes... parca incepe sa imi placa.

0 comments:

Post a Comment