Vox populi

Am tot intrat in ultimele zile pe site-ul Toyota in incercarea de a gasi hibe, lipsuri si puncte slabe ca sa am si eu ce scrie in cea de-a 12-a proba a SuperBlog 2009 dar, sincer, momentan ma simt intr-o stare destul de pasnica si nu am de gand sa pun la zid munca unor oameni care chiar se vede ca si-au dat silinta sa faca o treaba de calitate.

Si pana la urma nu critica e scopul acestei etape ci oferirea unui feed-back in ceea ce priveste posibilitatea de imbunatatire din punctul de vedere al grupului nostru, ca esantion mai mult sau mai putin reprezentativ pentru publicul vizat.

Insa nu merg mai departe cu abureala deoarece in jurul acestei idei de feed-back, oricat de ambiguu ar fi exprimata deocamdata, se invarte tot rationamentul meu.

Ca sa intru in detalii, sunt de parere ca desi site-ul abunda in date pretioase legate de modelele gamei Toyota, de costuri, de siguranta, implicare sociala, istoric si multe, multe, muuuulte altele, informatia e rece, bruta si impersonala.

Poate exista o cutuma la nivelul industriei auto, poate e strategia de pozitionare a brandului, dar deocamdata comunicarea se realizeaza doar intr-o singura directie fara a se face auzita vocea clientului satisfacut (asa cum reiese din situatia vanzarilor la nivel mondial).

Prin urmare, desi pe pagina web apare sectiunea Toyota club, aceasta nu este nici pe departe fructificata la adevaratul sau potential, lipsindu-i membrii vizibili care sa formeze o comunitate numeroasa inchegata in jurul site-ului.
Aceasta colectivitate s-ar putea dovedi un motor de crestere a loialitatii fata de marca si de raspandire mai facila a pasiunii pentru masinile constructorului japonez.

Da, exista doua forumuri similare cu ceea ce mi-as dori eu dar nu au legatura cu site-ul si duc astfel lipsa de sustinere din partea reprezentantilor brandului. Insa odata cu implicarea unor persoane de la diverse nivele ale companiei (marketing, vanzari, service), oamenii ar simti deschiderea si s-ar putea infiripa discutii ce ar lamuri diverse mituri care circula inevitabil pe Internet.

Pana la urma e usor sa vorbesti, dar sa stii sa asculti e mult mai dificil. Si de fapt asta mi-as dori eu sa vad pe site: o prezenta a clientilor care sa poata sa impartaseasca in mod oficial experiente, sa ceara sfaturi si sa se faca auziti chiar in jurul sursei care genereaza aceasta nevoie de comunicare.

0 comments:

Post a Comment