Ce-ar fi dac-as fi...

In conditiile prezentate de SuperBlog 2009 pentru cea de-a 10-a proba a concursului, avem libertatea creativa de a reorganiza site-ul azerty.ro in asa fel incat sa ajunga un fel de Fat Frumos al web-ului romanesc.

In opinia subsemnatului, totul porneste de la imagine, de la perceptia pe care o are consumatorul la primul sau contact cu magazinul... de la logo-ul si culorile care il definesc si ideea transmisa de acestea.
Nu tin neaparat sa critic, dar culorile care guverneaza momentan site-ul nu au pic de vana... sunt o combinatie de albastru marin cu un portocaliu imbatranit de vreme si in viziunea mea nu au legatura cu publicul tinta din care fac si eu parte.

Propunerea mea este o directie mai proaspata: nu este un site care vinde jucarii, dar nu e nici un site care vinde rachete... este ceva la mijloc, iar din ideea aceasta trebuie extras dinamismul care guverneaza acest perpetuum mobile care este domeniul tehnologiei!
Implicit culorile folosite in conceptia de mai sus se vor regasi in toata comunicarea ulterioara a brandului Azerty.
Continuand abordarea publicului tanar, activ si cu decizie de cumparare, as incerca sa creez o comunitate in jurul site-ului, intrucat pasionatilor de tehnologie le place sa impartaseasca experiente, opinii si sfaturi, iar cea mai buna metoda e sa fie impulsionati sa o faca: utilizatorii activi, care contribuie si se implica urmand sa primeasca discount-uri pentru produsele achizitionate de pe azerty.ro.

Discounturile nu ar fi singurul beneficiu pentru cei care isi fac cumparaturile pe site. Indiferent de produsul pentru care opteaza, fiecare cumparator ar primi cadou un alt produs complementar de o valoare proportionala cu cea pe care a platit-o, avand ca un scop secundar o diminuare a stocurilor mai vechi sau o fructificare a unor contracte de distributie pe cantitati mari, dupa caz.

Toate aceste promotii, cadouri si discount-uri trebuie sa creeze utilizatorului o perceptie clara: intotdeauna primesti mai mult decat te astepti, si astfel se poate cultiva o fidelitate a cumparatorilor de ocazie.

In ceea ce priveste structura site-ului, am remarcat o usurinta de navigare si o rapiditate a modului in care informatia este filtrata, lucruri care ajuta cand e vorba de foarte multe rezultate dintr-o categorie. Ce insa as adauga, este o casuta cu produsele complementare ce s-ar putea achizitiona cu oricare produs selectat. Sunt convins ca tag-urile de pe fiecare produs duc la o filtrare si o corelare destul de facila, fara prea mare efort, ce ar impulsiona vanzarile de pachete complete.

Luand in considerare conjunctura care afecteaza drastic afacerile IT, ma gandesc la doua directii in plus de stimulare a activitatii: un sistem buy-back pentru articole cumparate de pe site in ultimul an si incheierea unor acorduri, mai convenabile pentru clienti, de plata in rate (o selectie din cardurile de cumparaturi cu utilizatori numerosi pe piata). Acestea ar creste cu siguranta interesul celor aflati in faza de informare.

Cam in directia aceasta as duce eu site-ul daca ar ajunge pe mana mea. Nu am insistat pe lucrurile pozitive pentru ca nu vreau sa reinventez roata, dar e de la sine inteles ca as continua cu mentinerea vizibilitatii in mediul online prin cat mai multe parteneriate pe actiuni de genul SuperBlog si Ardeal Blog Tour.

0 comments:

Post a Comment