Promisiuni


Promisiunile sunt frumoase, ne ajuta sa ne facem sperante, ne mentine optimisti, dar ne si faciliteaza deziluzia.

Nu o spun cu sarcasm sau ironie, nu o spun din prisma unuia care a patit-o de prea multe ori, ci o spun cu realism.

E destul de greu sa iti tii o promisiune in ziua de azi. Intervin zilnic prea multe variabile capabile sa ne ingreuneze drumul spre implinirea cuvantului dat.

O fi una dintre acele valori morale pe care batranii o pretuiau si care odata cu trecerea timpului si-a diluat semnificatia? Nu stiu, zic si eu, observand ca prea usor rostim cuvantul "promit...".

Nu zic nu, e chiar linistitor sa auzi o promisiune ferma, dar parca mai nou sunt multe vorbe goale. Sincer vorbind, mai degraba prefer o vorba de genul "promit sa fac tot posibilul sa..." si atunci parca altfel suna.

Si mai e o chestie. Decat o promisiune vaga, mai bine un refuz ferm. Ma scapa de o groaza de ganduri, si pot sa gasesc o alta solutie la problema, sa-mi planific altfel timpul, viata etc.

Si totusi, care ar fi promisiunea care dezamageste cel mai mult odata ce e incalcata?.... "promit ca nu mai fac"... "promit ca nu te voi uita"... "promit ca ma voi schimba"... "promit ca nu vei regreta"...

Incredere si iar incredere. Eu promit totusi sa imi pastrez optimismul si sa mentin prezumtia de nevinovatie pana la proba contrarie. Desi, odata "ars" cu greu mai cred a doua oara.

3 comments:

Anonymous said...

Dar cine te-a dezamagit atat de tare?
Imi pare tare rau...
Dar ai dreptate... prea usor rostim azi cuvantul "promit", fara sa stim care e valoarea acestui cuvant. Poate intr-o zi am sa-ti spun o povestioara draguta despre "puterea" promisiunii... E socanta dar reala...

Totusi te admir ca iti pastrezi optimismul!
Daca am sa te prind vreodata ca ai atitudine de pesimist, am sa-ti amintesc ca "ai promis" (public) sa iti pastrezi optimismul! Asa ca...
Take care! Fii optimist! Pastreaza-ti promisiunea! :)

Anonymous said...

Ai dreptate in tot ce-ai scris, dar sunt persoane care o fac intentionat urmarim un anumit scop si sunt persoane care nu o fac intentionat... probabil in acel moment cand promit ceva, simt ca se pot tine de promisiunea respectiva, dar dupa aceea se trezesc ca NU se pot tine de ea!
E greu dupa ce ti-ai pierdut increderea sa o recapeti, e foarte greu...

Anonymous said...

La promisiuni nu m-am prea gandit.Foarte greu fac o promisiune deoarece nu stiu daca sunt capabila sa ma tin de cuvant.Nu promit nimic,dar pot incerca sa fac toate acele lucruri.Mie mi se pare ca se foloseste prea usor "te iubesc".Probabil ca toate cuvintele astea "mari" si-au pierdut din valoare in ziua de azi.Dar de unde si pana unde ai ajuns sa vorbesti despre promisiuni???Cand spun "promisiuni",ma gandesc la unul dintre albumele nemernicilor,adica a celor de la D5. :))
Nu-ti promit sa-ti citesc blogul in fiecare zi,ca mai uit si eu....cu o viata atat de agitata ce am...dar stii ca recuperez.Ciao bau!

Post a Comment