Sunt emigrant mintal

In ultima vreme mi s-a intamplat, nu o data, sa ma trezesc in timpul noptii dintr-un vis ce se derula in limba engleza... adica, say what?!?

Adica, na, am fost pana acum in situatia de a folosi mult timp o alta limba, dar sa visez in limba respectiva... e ceva nou si pentru mine. Nu stiu de se datoreaza dorului de duca, muzicii ascultate inainte de culcare (preponderent in engleza) sau filmelor urmarite ignorand subtitrarea, dar efectul e de-a dreptul ciudat.

Tin minte ca am mai discutat si cu altii despre limba in care li se deruleaza 'fluxul constiintei' in timp ce utilizeaza alte dialecte, si ajunsesem la concluzia ca acesta se petrece in limba materna.
Si atunci, visul ce e? Parte a 'in-constiintei'? Ca altfel nu imi pot explica fenomenul.

Stiu sigur ca in italiana, franceza sau germana nu am visat niciodata. Iar adevarul e ca in italiana chiar se putea. Si totusi... E o chestie observata recent, dupa cum am mai zis, asa ca nu am dezbatut-o inca. Dar sunt curios daca se intampla si altora.

1 comments:

Anonymous said...

Mi s-a intamplat mie sa visez in italiana,sta linistit....
Mi s-a mai intamplat sa rad in timp ce visam sau sa plang.Le-am testat pe toate.
Ramane doar de vazut daca visam in culori?
Pupici!

Post a Comment