Vorbe spuse prea usor

Din cate am observat, mai zilnic fac parte dintr-o minoritate sau alta...

"De ce nu bei cu noi? Esti pocait?"

"Cum de nu-ti comanzi carne? Esti vegetarian?"

"Hai mai si tu in oras, ce esti, pensionar?"

Iar acestea sunt doar cateva dintre exemplele mai frecvente, pentru ca sincer nu simt nevoia sa scriu cuvinte ce ar aduce ofensa cuiva. Just because.

Cred ca remarcile de genul celor de mai sus apar in momentul in care o persoana chiar are un complex, sau se simte incadrat intr-un anume grup social, si gaseste un alt grup pe care sa-l desconsidere.

Si pana la urma ce are daca esti diferit? Daca alegi de buna voie sa ai un anumit comportament, constient de riscuri si perspective, sau daca dimpotriva faci parte dintr-un grup pentru ca asa ti-e dat, care e problema?

In 99% din cazuri chiar nu ma identific cu apelativele atribuite atat de usor. Dar daca as face-o, nu vad care ar fi problema altuia, de ce trebuie sa ma justific?!?

5 comments:

Anonymous said...

Cred ca exemplele tale sunt doar niste comparatii intrate in limbajul curent si folosite ca atare, nu sub forma de atac la adresa categoriilor respective. Te legi de cuvinte, ce, esti critic literar? :))) Oricum, mai avem mult pana sa ajungem la comparatiile folosite de americani, care, in plus, sunt plini de originalitate in privinta asta, right?

Anonymous said...

Depinde si de cum sunt spuse, si fii sigur ca nu sunt rostite pe un ton foarte amabil.
Si in general, stai linistit ca nu vor avea o conotatie pozitiva, in orice context ar aparea.
Clar sunt lipsite de originalitate, dar chiar si asa, intrate in vorbirea curenta, se simte desconsiderarea.
E doar o parere, nu trebuie sa am dreptate.

Anonymous said...

Exact, de ce trebuie tot timpul sa ne justificam... Ama.

Anonymous said...

Si eu am fost incadrat astfel in diverse ocazii, insa am ignorat comentariile. Nici eu nu trebuie sa am dreptate, e parerea mea, de data asta diferita de a ta, se mai intampla. Si chiar, de ce trebuie sa ne justificam?

Anonymous said...

Asta era si ideea de baza... 'de ce trebuie sa imi justific cuiva alegerile pe care le fac?

Sunt optiunile mele, si pana ma vad pe buletinul cuiva, cam nu am cui sa dau socoteala pt ce consum, unde ma duc, ce mananc si alte minunatii de genul.

Post a Comment