Nu-i domn ca taranul! (II)

Chiar nu mai are sens expresia, fiind deja aproape un oximoron alaturarea celor doi termeni. (avand in vedere strict cele de mai jos)

Timpul se scurge altfel in cele doua lumi, valoarea banului este alta, cu toate acestea, soarele bate la fel de tare.

Am fost azi in sat... si s-a lasat cu dureri de cap. Asa de incet se misca totul, fiecare lucru in voia lui, sa nu fie grabit, pas cu pas, sapa dupa sapa, plasa dupa plasa... asa de incet, ca imi zburau 7 ganduri intre doua activitati. In fine...

E o lume cu o notiune a timpului cu totul diferita. Nu mai rea, nu mai buna. Pur si simplu diferita. Cele 7 ore petrecute in sat, puteau la fel de usor sa fie si 15 sau 20, asa de greu mi s-a parut ca au trecut. Poate aveam eu lucruri mai bune de facut, poate lucruri mai presante, dar vai, ce mi-a lipsit agitatia care ma astepta acasa.

In plus, intre doua vorbe am observat inca o chestie: 280 de RON in sat e echivalentul cositului unui hectar de fan, adunatul acestuia, balotatul si purtatul acasa... in total 60 de baloti de fan care sa hraneasca vaca intr-o luna de iarna.
In mintea mea, in schimb, aceeasi bani erau pretul in jurul caruia se invarte viitorul meu telefon mobil.
...
Ce sa zic eu? Diferenta de prioritati, de perspectiva, de nevoi.

Pana la urma desi soarele ne bate la fel de tare in perioada aceasta, desi ceafa mea e la fel de bronzata ca a unui taran de pe camp, desi eu am stat de voie iar el de nevoie, n-as putea decat sa afirm ca n-o fi fost candva domn ca taranul, dar in prezent cele doua fiinte parca fac parte din specii diferite.

0 comments:

Post a Comment