Planuri de viitor

Am auzit la radio acum vreo cateva saptamani melodia 'Voltaj - e si maine o zi', parca se numeste.

Dar nu titlul piesei e important, desi e foarte optimist el asa, de felul lui, ci o anume strofa:

"Si pun pariu ca ti-ai dorit candva
Ceva ce n-ai putut avea
Si te-ntrebai cum oare
Doar altii pot sa zboare
S-ajunga ei la steaua ta!"

Si m-a izbit asa brusc, si dintr-o data... exista oameni care chiar au planuri si vise, oameni care muncesc din greu sa si le realizeze. Si isi imagineaza ei ce pasi au de urmat, la ce porti au de batut, pe cine sa ia drept model, ce sfaturi sa asculte...

Si vin eu, si zic... m-am gandit sa fac ceva creativ... si de azi pe maine fac creatie publicitara.

Nu-i cam aiurea? Nu e usor dureros pentru cineva care viseaza de mic la o cariera in publicitate, care stie care-s cele mai tari agentii din tara, care urmareste participantii la festivaluri de advertising, care devoreaza mai multe pauze publicitare decat filme, sa vina cineva care acum 5 minute s-a gandit la asta si sa faca ceea ce el viseaza de o viata?

Apoi vin si zic... a, stai un pic, ca am invatat 6 ani ceva (ma rog, 4 ani si un pic)... ce-ar fi sa fac corporate banking... si jap! de azi pe maine asta fac.

Nu-i cam aiurea? Sa imi dau seama ca cineva, trecand zi de zi pe langa acea banca din centru isi zicea... "cand voi fi mare, vreau si eu sa fac asta..." Si face scoala cu pasiune, stiind din timp ce profil va alege. Si incepe in banca de jos, ca stagiar, merge pe operatiuni, mai departe pe retail, apoi un pic de IMM, si in final... corporate. Si altul care vede un anunt asa, intamplator pe mail, aplica si ii ia fata...

Stau si ma gandesc, maine-poimaine visul cui il voi mai trai, asa, peste noapte,
Sau chiar mai grav... cine imi traieste mie visul, daca eu il traiesc pe al altuia?

Da, recunosc am cazut in butoiul cu melancolie si imi vin tot felul de intrebari care mai de care mai ciudate, care de multe ori nu isi au rostul.

Dar totusi, inca nu am o planificare care sa fie mai indepartata de luna viitoare... si care sigur nu se incadreaza in categoria planuri de viitor.

0 comments:

Post a Comment