Surprize, surprize

Pana anul trecut, chiar nu si-a dat nimeni silinta sa ma surprinda de ziua mea. Si chiar si asa, cu improvizatie cu tot, stiu ca mi-a picat tare bine. A fost iesit din comun, a fost total neasteptat, a fost pe gustul meu.

Adevarul adevarat e ca nu e sanatos sa stai singur de ziua de nastere. Pur si simplu nu e. Inevitabil apar tot felul de ganduri, bilanturi, analize. Bifezi cine a mai uitat de tine, cine a facut efortul sa isi noteze in agenda o zi nesemnificativa de nastere... poate ca nu e toata lumea asa, poate e doar un alt pitic de-al meu... dar macar mi-l recunosc chiar daca nu mi-l tratez.

Iar legat de concluziile de acum 2 zile. Da, imi place sa fiu surprins, dar pana la urma, nu stiu daca sunt dispus sa risc ca de ziua mea sa raman singur si sa nu am cu cine sarbatori. Mi-am asumat in trecut acest risc si nu mi-a placut ce a iesit. Asa ca am invatat din greselile tineretii.

Situatia asta m-a mai impins la o chestie... ca la randul meu, minimul pe care il fac e sa scriu macar un mesaj bine directionat, cu un iz de original. Ca de urari de sanatate si fericire chiar m-am saturat. Au devenit asa un cliseu ca nimeni nu le mai crede. Aproape ca si la nunta. Cand ai auzit a 200-a oara 'casa de piatra', parca ti-ai face-o din lemn sau din orice altceva, numai ca sa mai schimbi placa.

Dar s-ar putea sa imi manifest eu prea multe pretentii. Orice urare e intotdeauna binevenita, iar faptul ca nu e originala... chiar nu are importanta. Nu toata lumea are ca prioritate sa aduca ceva nou zilei mele de nastere. Mai exista inca foamete mondiala, razboi in Irak si incalzire globala, astfel ca un singur mod de a spune 'La Multi Ani!' e mai mult decat suficient.

Si totusi parca nu e. Parca as vrea sa vad ca isi da lumea un pic de tot silinta. Ca un sms cu "La Multi Ani! te pup" sau un banal telefon a treia zi dupa Scripturi, o faci cu un coleg de acum 20 de ani din gradinita, nu cu cineva care ti-e apropiat. Dar in final, e si asta o surpriza, ce-i drept.

5 comments:

Anonymous said...

Trebuie sa fac o deductie sherlock holmesiana si sa imi dau seama ca a fost ziua ta? Sau ti-a venit pur si simplu? In primul caz, "La multi ani", si multiple succese pe diverse planuri. In al doilea caz, citeste asta cand o fi momentul:)))
Cat despre cine cat isi mai aduce aminte, am o agenda mai veche in care am notate in jur de 60 de zile de nastere, mai putin alea care le tin minte (familie etc). Ori faci asa, ori e inevitabil sa mai uiti cateva. Eu am procedat asa deoarece am trei "nefericiti" nascuti in aceeasi zi, si era destul de derutanta treaba, ca ma ceratm cu amicii a cui zi e astazi...Dar am rezlovat!

Anonymous said...

Sincer,te cam contrazici.Zici ca vrei ceva original si apoi spui ca e de ajuns si o urare.Ba e de ajuns,ba nu e.
Acuma,nu poti sa ai asteptari din partea unor persoane nu foarte apropiate.Iar cele apropiate,iti sunt alaturi asa cum pot si asa cum permiti tu apropierea.
Te-ai gandit ca in trecut poate tu ai impus o bariera astfel incat sa nu te lasi sa fii surprins?
Imi amintesc ca am fost si eu surprinsa o singura data de ziua mea de catre sora-mea.Era ziua mea si cand am venit acasa de la scoala am gasit afise in toata casa cu "La multi ani!" and stuff.
Acela a fost punctul culminant.
Cine isi aminteste de ziua ta,nu are neaparat nevoie de agenda.Cine ti-e apropiat si tine la tine isi va aminti de ziua ta si orice ar face,chiar daca nu e un lucru mare,o face din suflet.Si daca iti trimite un simplu mesaj cu La multi ani si urarile de sanatate si fericire,chiar daca pare un cliseu,sunt cuvinte din suflet si poate asta crede ca e mai important pentru tine.
Eu una,o sa-ti urez mereu multa sanatate pentru ca e cel mai pretios dar.Ai vazut ce greu a fost cu o banala fisura si gips.
Cine arunca acelasi mesaj de "La multi ani",banal,in fiecare an,atata poate,atata are sa-ti transmita.
Nu e vina ta ca tu esti mai original si vrei mai mult si dai mai mult.
Vai...nu stiu ce-s cu pretentiile astea?
;)
Pupici!

Anonymous said...

ideea e in felul urmator...

@fallen... da, a fost destul de recent si mersi pentru urare.
sunt de acord cu trecutul pe undeva a zilelor de nastere pentru ca si eu am cel mult 5 zile de nastere pe care le tin minte cu exactitate. in rest stiu luna, si ma uit pentru siguranta in minunata agenda.

@aca... ok, minunat comment. cred ca ai tu prea multa energie si n-ai unde sa o descarci, ca prea cu elan ai scris p-aici. nici o problema din partea mea, dar din graba e posibil sa fi citit mai putin decat am scris. sau poate nu m-am exprimat cu toti dintii. o fi fost ironia prea finuta. e posibil si asta, si atunci e vina mea.
punctual:
nu m-am contrazis. surpriza e surpriza. ce bariera? am fugit in sua de ziua mea? am fost de negasit? ce trebuia, sa chem lumea la mine si sa ma prefac surprins? sa facilitez procesul de surprindere? pai scuza-ma ca nu mi-am planuit singur surpriza. atata imi mai lipsea.
mai departe... povestea cu foametea mondiala mi s-a parut suficienta cat sa denote o ironie pentru paragraful respectiv, dar nu pot sa nu remarc si un razboi in Irak pe-acolo si sa adaug si o criza a petrolului, cu care sunt convins ca isi bate capul majoritatea celor cunoscuti.
ce mai era... a, da, sanatatea. normal ca e importanta. si normal ca e cea mai uzuala urare, ca fara ea nu se poate. dar de-aia are omul cap pe umeri si limba romana un vocabular suficient de generos cat sa se mai compuna o infinitate de alte chestii de bine. iar tu cand o faci, nu arunci doar sanatatea, stii ce mai trebuie sa imi urezi.
iar treaba cu agenda... sa fim seriosi. am telefonul, mi-am notat, ma anunta cam cu o saptamana inainte. daca e important ma stresez si caut cadou, daca nu scriu un la multi ani interesant. plus ca nu mi-am notat nici eu zilele tuturor celor cunoscuti, ci a celor mai apropiati. si chiar nu ma astept de la oricine.
in caz nu te-am contrazis cu ceva, revin mai incolo cu forte proaspete.

Anonymous said...

apropo, cand e ziua ta?

Anonymous said...

apropo, cand e ziua ta?

Post a Comment