Birds 'n bees

Mancam eu aseara linistit un pic de paine cu miere (ca e de sezon), cand m-a izbit o noua intrebare existentiala... de ce fac albinele mierea?


Adevarul e ca am trait o viata de om fara sa imi pun intrebarea aceasta si probabil ca nu ar fi fost sfarsitul lumii daca nu ma lamuream... dar aseara era o adevarata dilema:

Albinele produc mierea si noi le-o mancam.
Daca noi le-o mancam inseamna ca lor nu le trebuie?
Si daca lor nu le trebuie de ce o mai fac?
Daca totusi le e necesara, cum supravietuiesc cand oamenii le-o fura?
Si daca oamenii le-o fura si stiu ca le e vitala, cum pot trai cu constiinta impacata?
Nu le sta in gat stiind ca o intreaga specie sufera doar pentru ca avem noi pofta de ceva dulce?!?

Ei bine, nu. Se pare ca intr-adevar albinele produc mierea pentru a-si face provizii de nectar pentru sezonul rece, dar o fac in exces. In mod normal un apicultor priceput stie cata miere poate "recolta" (a se citi "fura") astfel incat sa nu dauneze stupului.
OK, exista posibilitatea ca asta sa fie propaganda apiculturista... insa eu am inghitit-o, fara sa mai pun la indoiala moralitatea consumului de miere.

Subiectul s-ar fi putut termina aici daca sa nu imi aminteam de o dilema din acelasi registru pe care o aveam la serviciu in primavara... cum se consuma casnicia cocosului cu gaina?

Din nou, e o tema care nu ma impulsioneaza cu nimic sa consum sau sa nu consum oua si alte produse avicole... insa ajung la o varsta la care imi dau seama cat de putine stiu despre lucrurile marunte care ne inconjoara.

Bineinteles, am cercetat intens internetul si nu mica mi-a fost mirarea sa descopar ca nu sunt singurul care avea nevoie de lamuriri. Exista forumuri care dezbat aceasta problema, ba chiar si teorii care mai au nevoie de studiu pentru a putea fi dovedite.

Intr-un final, am ajuns la o schema... pentru ca explicatiile cele mai convingatoare apeleaza la dovezi de natura vizuala...
Gaina are un orificiu (atata banuiam) si cocosul are un orificiu (asta n-o banuiam). In timpul "dansului", cele doua se unesc si materialul genetic ajunge de la el la ea.
Pe cat de in vazul lumii se produce tot procesul, pe atat de invaluit in mister este. Si asta doar datorita penelor care cenzureaza toata treaba.

In concluzie, m-am cam linistit deocamdata. Mai bine mai tarziu decat niciodata.

1 comments:

Anca said...

Sincer.....nici eu nu stiam :))))

Post a Comment