Obsesie de Sarbatori


Comportament ciudat: sa citesc un articol pe iqads despre mersul cu bicicleta, si apoi sa ma gandesc serios sa umblu mai putin cu masina.

Comportament bizar: sa cochetez cu ideea unui brad artificial pentru a nu contribui la defrisarile din perioada sarbatorilor.

Comportament normal: sa ma plimb cu masina prin tot orasul (piata, Real, Selgros, Praktiker, calea Santandreiului) pana gasesc bradul natural care sa ma satisfaca din toate punctele de vedere.

Si asa, intr-o clipa, mi-am pus la punct constiinta hipersensibila din perioada sarbatorilor care mai ca nu m-a impins sa merg pe jos sa imi iau un nenorocit de brad de plastic.

Se poate totusi sa fi exagerat cu bradul, atat ca pret cat si ca marime, asa un pic. Si asta dintr-o nevoie de compensare a anului trecut cand, datorita circumstantelor, am avut un Craciun frumos, dar incomplet prin lipsa unui brad imens care sa umple casa cu parfumul sau linistitor.

Asadar, ma declar vinovat pentru acest comportament irational, dar am facut-o in deplinatatea facultatilor mintale si nu simt nici un strop de regret.

Poa' sa apara Greenpeace-ul, puhoaie de demonstranti, reprezentantii drepturilor brazilor, ca nu imi iau brad artificial pentru nimic in lume.

E de-ajuns ca facem atatea compromisuri cu produse artificiale intr-o epoca a consumului de masa, o bucurie sa am si eu, sa simt ca traiesc, ca nu mi-am pierdut spiritul de copil, sa stiu ca Mosul nu va fi dezamagit cand trece pe la mine sa lase cadourile.

Trebuia sa aiba un mesaj articolul acesta nu? Salvati balenele, lasati brazii in pace!

2 comments:

Anonymous said...

E adevarat ca bradul si impodobitul bradului sunt niste chestii obsesive pentru tine,dar se pare ca acesta e felul in care simti tu Craciunul.Nu te simti vinovat de nimic,nici de banii cheltuiti,nici de timpul petrecut pentru aceasta cauza.Pentru mine nu-i chiar asa de important bradul,cat atmosfera.Magia Craciunului s-a cam spart atunci cand am incetat sa cred in Mos Craciun(in clasa a 5-a).Pentru mine Craciunul inseamna colinde,familie,bucurie,vizite,filme bune la TV.Da...si bradul inseamna Craciun pentru mine,dar am hotarat sa-mi iau brad artificial si din comoditate,si pentru ca tin la natura,si nu vreau mizerie in casa.Daca chiar vreau miros de brad,o sa-mi iau un aranjament de pus pe masa si e super de ajuns.Bine,ca nici Luci nu simpatizeaza ideea bradului artificial,dar fiecare cu ce-l doare,nu?
Bradul artificial este "perfect",arata cum vreau eu de bogat,simetric,nu se lasa din cauza caldurii din casa(la mine e foarte cald si in 2 zile...s-a dus),nu face mizerie.
VOTATI PENTRU BRAD ARTIFICIAL!SALVATI NATURA!SALVATI ROMANIA DE LA INUNDATII...SALVATI PLANETA!
Hahaha
Pupici si Sarbatori Fericite!

Anonymous said...

asta-s eu. craciunul nu e 100% perfect daca nu e bradutul natural.
si ce rezolv daca imi iau unul artificial perfecto-simetrico-rotund?
nimic.
o sa fie o bucata din decor la care nu contribui cu mare lucru pentru ca oricum as arunca pe el globurile cu furca, tot arata cumva si nu ma bucur de el in totalitate.
deci... bani irositi.
bani irositi pe importuri(ca n-o fi made in RO), care dezechilibreaza si mai tare, contul curent, duce la instabilitatea monedei nationale, si arunca tara in incapacitate de plata si implicit, faliment.
si salvati natura? crezi ca o bucata de plastic chinezesc nebiodegradabil va salva natura? ca n-o sa-l tii o viata... nimic nu tine o vesnicie, si tot in natura o sa ajunga sa polueze.
asa ca salvati natura! nu cumparati brazi artificiali! nu aruncati banii pe fereastra! dati-mi-i mie!
ps: salvati natura, protejati "Emys orbicularis", "Triturus cristatus", "Hyla arborea", "Liparis loeselii"

Post a Comment