A'side of business: Premisa

Dupa 7 ani de munca intr-un domeniu al cifrelor dinamizat de interactinea umana, ajung sa imi dau seama ca se acumuleaza incet dar sigur mai mult decat niste cunostinte necesare executarii task-urilor zilnice.

Principalele "soft skill"-uri care se nasc direct pe campul de lupta, indiferent de cat de mult le-ai fi trecut prin simulatorul cerebral, ar fi:
- te obisnuiesti sa mai spui si NU, chiar daca ai tot interesul sa spui da si, intr-un final, ajungi sa o spui atat de diplomat incat creezi sentimentul ca ai transmis un DA suav;
- scanezi mai repede dincolo de aparentele oamenilor... analizezi involuntar comportamente si opinii de la prima interactiune (nu e 100% infailibil, dat fiind ca tipologia umana e extrem de variata);
- inveti sa ai rabdare si sa discerni intre urgenta reala sau presiune inutila... asta intr-o societate in care cuvantul de ordine e ACUM, indiferent daca intensitatea arderii e combustie spontana sau foc mocnit;
- deprinzi o repulsie a lucrului superficial facut, incercand sa-ti responsabilizezi partenerul (uneori fara mare succes), pentru simplul motiv ca ajungi sa pierzi mai mult timp decat iti permiti corectand informatii pline de inadvertente sau completand detalii trunchiate sau neclare.

Cu toate aceste automatisme, in acelasi timp, ajungi sa:
- accepti mai usor un NU brutal si onest decat unul invaluit in iluzia prelungita a unui POATE efemer, neluand personal un refuz care prin natura sa poate avea un efect usor demoralizator;
- apreciezi si stimezi un om care reuseste sa isi pastreze cuvantul si coloana vertebrala indiferent de factorii de influenta din jurul sau;
- te bucuri cu toata inima de un om organizat care stie ce isi doreste, este in stare sa transmita clar acest lucru si e dispus sa isi aloce timpul necesar obtinerii lui.

In ciuda aparentei, informatiile de mai sus nu au ca scop prezentarea rubricii "Alte Competente" din CV, ci s-au voit a fi introducerea unei teme de articole pe care as vrea sa le scriu, ca urmare a acestei interactiuni frecvente cu o categorie de oameni care nu se lasa usor scrutinizati: oamenii de afaceri.

Nu am pretentia de a fi un observator fin, un sociolog sau teoretician al afacerilor. Pentru ca nu sunt. Ceea ce pot insa, e sa trag niste concluzii cu privire la ceea ce inseamna sa fii un bun om de afaceri; si nu spun de succes pentru ca ar fi un termen subiectiv si dificil de comensurat, insa abilitatea este un atribut pe care il consider mai putin efemer si care se poate educa.
Asadar, va urma o serie de articole cu tag-ul "A'side of business" din care cei interesati ar putea sa ramana cu ceva util, sau daca nu, cel putin sa vedem daca experientele mele chiar au vreo relevanta statistica ori, din contra, au un caracter sporadic.

1 comments:

Anonymous said...

...si totusi, daca lucrurile, experientele si oamenii (indiferent care) n-au fost in zadar inseamna ca avem mai mult decat... o chinuita speranta. Miha

Post a Comment